Hi, I am Swizz and I am from Sweden!

u7e3atem.jpg


Same car here on the Apex springs, the silver one is on coilovers.
 
Heisann! Regner med du kan lese norsk? :p
Hvilken modell og motor har du? GTi, SR eller noe annet? Jeg har konvertert min 1,6l SR 5-dørs til GTi med hjelp av en delebil jeg kjøpte i Sverige. Er så få Almera GTi i Norge (mellom 10-15 registrert) at jeg måtte til søta bror for å få tak i en komplett delebil. Planen er å konvertere til SR20VE motoren jeg har stående på bukk i garasjen.

If anyone wants this in english I can add it, or you could just use google-translate.

And judging by the grammar in Corbs posts, I'd say he's had plenty of help, or been very luck with the translator. :D
 
Heisann! Regner med du kan lese norsk? :p
Hvilken modell og motor har du? GTi, SR eller noe annet? Jeg har konvertert min 1,6l SR 5-dørs til GTi med hjelp av en delebil jeg kjøpte i Sverige. Er så få Almera GTi i Norge (mellom 10-15 registrert) at jeg måtte til søta bror for å få tak i en komplett delebil. Planen er å konvertere til SR20VE motoren jeg har stående på bukk i garasjen.

If anyone wants this in english I can add it, or you could just use google-translate.

And judging by the grammar in Corbs posts, I'd say he's had plenty of help, or been very luck with the translator. :D

Ja, jag förstår en del norska, har familj som bor i Trondhiem ;). Har en Nissan Almera 2,0 GTi, årsmodell -99 Blå, det finnes en hel del SR20DE motorer i Sverige, dock är det dåligt med fina exemplar utav almera överhuvudtaget. Jag köpte min för 2 år sedan. Den hade då gått 10400 mil :). Står i Garaget, avställd. Så du har fått tag i en SR20VE motor? Det finns en kille i Sverige som har trimmat sin Almera GTi till över 200hk, han kör dock med SR20DE. Här har du en länk till hans profil på garaget.org http://www.garaget.org/?car=210590. I sverige är det ganska ovanligt med Almera GTi. Har massor och göra med min bil, stort projekt. är din bil sänkt?
 
104000 km ja, det ver ikke mye! Eid av noen eldre folk da eller?
Jeg har en SR20VE ja, kjøpte en P11 front-cut fra Malaysia (skulle handlet kun motor da dette ble en dyr handel). Målet er å få denne mest mulig driftssikker slik at jeg kan bruke bilen hele sommerhalvåret. Bilen er ikke senket for øyeblikket da jeg godkjennte motorbyttet i høst som var, men skal sette på igjen BC coiloverene jeg har før våren kommer. MEget fornyød med disse til prisen, men vil prøve MeisteR eller TEIN neste gang jeg skal trenger nye coilovers.

Den GTi'n du linket til var strøken!
Finnes det noen gode svenske forum for Nissan eller Almera? Jeg fant delebilen min på nogs.se, men her ser det ut som det er mest 200sx, 300zx, Skyline og nyere biler... Håper å finne et sted å snakke om Almera her i norden også, er nesten alene med Almera interesse her i Norge, er noen få andre bare, men ingen særlig aktive.
Jeg har prosjektlog på nccn.no/forum om du vil se (må registrere deg).
 
104000 km ja, det ver ikke mye! Eid av noen eldre folk da eller?
Jeg har en SR20VE ja, kjøpte en P11 front-cut fra Malaysia (skulle handlet kun motor da dette ble en dyr handel). Målet er å få denne mest mulig driftssikker slik at jeg kan bruke bilen hele sommerhalvåret. Bilen er ikke senket for øyeblikket da jeg godkjennte motorbyttet i høst som var, men skal sette på igjen BC coiloverene jeg har før våren kommer. MEget fornyød med disse til prisen, men vil prøve MeisteR eller TEIN neste gang jeg skal trenger nye coilovers.

Den GTi'n du linket til var strøken!
Finnes det noen gode svenske forum for Nissan eller Almera? Jeg fant delebilen min på nogs.se, men her ser det ut som det er mest 200sx, 300zx, Skyline og nyere biler... Håper å finne et sted å snakke om Almera her i norden også, er nesten alene med Almera interesse her i Norge, er noen få andre bare, men ingen særlig aktive.
Jeg har prosjektlog på nccn.no/forum om du vil se (må registrere deg).

Här har du min GTI ---> http://www.garaget.org/?car=282983

Det finns en hemsida, www.nissanforum.se , dock är det helt dött på den hemsidan.
De flesta forum är till för 200sx, skyline ägare etc. Jag kan säga dig att i Sverige så är det bara jag och killen som äger den silvriga GTI:n som håller på seriöst med Almera GTI. Jag får ta och kolla din projektlogg.

Jag har hittat en SR20VE motor i nederländerna på Ebay. Man blir lite sugen på att köpa :). Innan tänkte jag till och med och stoppa i en SR20DET i min almera, men det blir lättare och komma igenom bilprovningen med en N/A motor. Det var någon här som nämnde att man behöver en Piggyback för VVL:en, vad menar han??
 
Stemmer, dere får komme en tur på nccn.no forumet da, så kan vi prates mer der! Så slipper vi masse svensk og norsk prat her på engelskspråklig forum. ;)

Piggyback/daughterboard er noe man kobler mellom ECU og motor, slik at man kan styre de ulike verdiene slik man selv ønsker, men samtidig behold grunnfunksjonene på den originale ECUen. Jeg har en Greddy e-Manage Ultimate som jeg har tenkt å bruke til dette formålet.
Andre måter å styre VVL på er ved hjelp av Greddy MSS (Multi Switching System) eller mange andre typer piggybacks.
Alternativ til piggyback er stand alone, det flere her i norge bruker er en Haltech E6X. Men da er man avhengig av å tune alt fra bunnen av, og sette opp eget fuel map og tenning og hele pakka. Altså mye mer jobb, men flere muligheter.

Det er noe veldig greit med en VE ja, har hørt om folk som har vært på kontroll hos Nissan-verksted uten å få anmerkning på feil motor. :D Er så like DE at ingen ser forkjell uten å være interessert.

Veldig pen Almera du har! Liker den blåfargen veldig godt!
 
Stemmer, dere får komme en tur på nccn.no forumet da, så kan vi prates mer der! Så slipper vi masse svensk og norsk prat her på engelskspråklig forum. ;)

Piggyback/daughterboard er noe man kobler mellom ECU og motor, slik at man kan styre de ulike verdiene slik man selv ønsker, men samtidig behold grunnfunksjonene på den originale ECUen. Jeg har en Greddy e-Manage Ultimate som jeg har tenkt å bruke til dette formålet.
Andre måter å styre VVL på er ved hjelp av Greddy MSS (Multi Switching System) eller mange andre typer piggybacks.
Alternativ til piggyback er stand alone, det flere her i norge bruker er en Haltech E6X. Men da er man avhengig av å tune alt fra bunnen av, og sette opp eget fuel map og tenning og hele pakka. Altså mye mer jobb, men flere muligheter.

Det er noe veldig greit med en VE ja, har hørt om folk som har vært på kontroll hos Nissan-verksted uten å få anmerkning på feil motor. :D Er så like DE at ingen ser forkjell uten å være interessert.

Veldig pen Almera du har! Liker den blåfargen veldig godt!

Nu är jag medlem på NCCN.
 
Im running that exact brake setup on my car.. its great.

Which offset did you use? I have bought these brake and fitted them to the car, I have been driven around with my 17 inch rims and they are heavy, I am looking for 15 inch rims with bigger offset.
 
15x7 et 30 should clear but it all depends on design of the spokes.

My 15x6.5 et40 clear with a 15mm spacer.
 
Back
Top Bottom