nice rides! i think i go with the lowering springs, thanks for the help!
Same car here on the Apex springs, the silver one is on coilovers.
Heisann! Regner med du kan lese norsk?
Hvilken modell og motor har du? GTi, SR eller noe annet? Jeg har konvertert min 1,6l SR 5-dørs til GTi med hjelp av en delebil jeg kjøpte i Sverige. Er så få Almera GTi i Norge (mellom 10-15 registrert) at jeg måtte til søta bror for å få tak i en komplett delebil. Planen er å konvertere til SR20VE motoren jeg har stående på bukk i garasjen.
If anyone wants this in english I can add it, or you could just use google-translate.
And judging by the grammar in Corbs posts, I'd say he's had plenty of help, or been very luck with the translator.
And judging by the grammar in Corbs posts, I'd say he's had plenty of help, or been very luck with the translator.
104000 km ja, det ver ikke mye! Eid av noen eldre folk da eller?
Jeg har en SR20VE ja, kjøpte en P11 front-cut fra Malaysia (skulle handlet kun motor da dette ble en dyr handel). Målet er å få denne mest mulig driftssikker slik at jeg kan bruke bilen hele sommerhalvåret. Bilen er ikke senket for øyeblikket da jeg godkjennte motorbyttet i høst som var, men skal sette på igjen BC coiloverene jeg har før våren kommer. MEget fornyød med disse til prisen, men vil prøve MeisteR eller TEIN neste gang jeg skal trenger nye coilovers.
Den GTi'n du linket til var strøken!
Finnes det noen gode svenske forum for Nissan eller Almera? Jeg fant delebilen min på nogs.se, men her ser det ut som det er mest 200sx, 300zx, Skyline og nyere biler... Håper å finne et sted å snakke om Almera her i norden også, er nesten alene med Almera interesse her i Norge, er noen få andre bare, men ingen særlig aktive.
Jeg har prosjektlog på nccn.no/forum om du vil se (må registrere deg).
Stemmer, dere får komme en tur på nccn.no forumet da, så kan vi prates mer der! Så slipper vi masse svensk og norsk prat her på engelskspråklig forum.
Piggyback/daughterboard er noe man kobler mellom ECU og motor, slik at man kan styre de ulike verdiene slik man selv ønsker, men samtidig behold grunnfunksjonene på den originale ECUen. Jeg har en Greddy e-Manage Ultimate som jeg har tenkt å bruke til dette formålet.
Andre måter å styre VVL på er ved hjelp av Greddy MSS (Multi Switching System) eller mange andre typer piggybacks.
Alternativ til piggyback er stand alone, det flere her i norge bruker er en Haltech E6X. Men da er man avhengig av å tune alt fra bunnen av, og sette opp eget fuel map og tenning og hele pakka. Altså mye mer jobb, men flere muligheter.
Det er noe veldig greit med en VE ja, har hørt om folk som har vært på kontroll hos Nissan-verksted uten å få anmerkning på feil motor. Er så like DE at ingen ser forkjell uten å være interessert.
Veldig pen Almera du har! Liker den blåfargen veldig godt!
Im running that exact brake setup on my car.. its great.